Automašīnas, kuras var uzlādēt ir trīs veidu – lādējamie (“plug-in”) hibrīdi, elektroauto (elektromobiļi) un elektroauto ar pagarināto autonomiju (range extended electric vehicle, REx EV). Pārsvars plug-in hibrīdu nav aprīkoti ar līdzstrāvas (ātro) uzlādi, bet REx uzlādes process no elektroauto neatšķiras vairumam gadījumu.
Elektroauto ir uzbūvēti tā, ka tiem ir iespēja izmantot gan lēno, gan ātro uzlādi, izņemot retus vecākus modeļus, kuriem ir iespējama tikai lēnā uzlāde. Domājot par lietota elektromobiļa iegādi, ieteicams noskaidrot, vai tam ir ātrā uzlāde, lai nesanāktu nepatīkams pārsteigums.
Lēnā uzlāde, saukta arī par maiņstrāvas uzlādi, parasti nodrošina uzlādes jaudu 3.5-11 kW, t.i., 1 stundā iespējams uzlādēt pietiekami lielu daudzumu enerģijas, lai veiktu 20-50 km. Lēnās uzlādes maksimālā jauda atkarīga no elektromobilī iebūvētā pārveidotāja un uzlādes ierīces. Lielākoties lēnā uzlāde piemērota uzlādei mājās vai publiskajās stāvvietās, kur elektriskā mašīna atrodas vairākas stundas.
Lēnajai uzlādei elektroauto var būt iebūvēta Type 1 vai Type 2 ligzda. Eiropā visizplatītākā ir Type 2, bet Āzijā un Amerikā – Type 1.
Iegādājoties privāto uzlādes staciju savam elektroauto, pārliecinieties, ka uzlādes stacijas kabeļa spraudnis ir atbilstošs. Tipiski publiski pieejamās uzlādes stacijas nav aprīkotas ar kabeli, bet gan ar Type 2 ligzdu (Eiropā), tāpēc, lai uzlādētu savu elektroauto tajās, būs nepieciešams savs kabelis.
“Plug in” hibrīdiem, piemēram, Volkswagen Golf GTE un Toyota Prius Prime, parasti ir tikai lēnā uzlāde ar jaudu līdz 11 kW, bet ir arī tādi, kuriem ir arī ātrās uzlādes iespēja, piemēram, Mitsubishi Outlander PHEV.
Ātrā uzlāde, saukta par līdzstrāvas uzlādi, nodrošina bateriju uzlādi daudz ātrāk. Uzlādes jauda dažādiem auto modeļiem atšķiras. Mūsdienās parādās aizvien vairāk modeļu, kas atbalsta jaudu krietni virs 50 kW, piemēram, Audi e-tron, Porsche Taycan and Tesla Model 3. 30 minūšu uzlāde ātrajā uzlādes stacijā ar 50 kW jaudu uzlādēs enerģiju, ar ko pietiktu 100-150 km. Ātrās uzlādes īpatnība ir tāda, ka, baterijai kļūstot pilnākai, tās uzlāde kļūst lēnāka. Tas saistīts ar elektromobilī izmantoto uzlādes vadības algoritmu.
Jāņem vērā, ka ātrās uzlādes īpašības ir atkarīgas no elektroauto, uzlādes stacijas, āra temperatūras un braukšanas manieres. Uzlādes ātrums ir ļoti atkarīgs no baterijas temperatūras. Tāpēc ziemā ieteicams ātro uzlādi veikt pēc ceļa, kad baterija ir uzsilusi, nevis no rīta, pirms došanās ceļā, kad viss ir atdzisis.
Ātrajai uzlādei var būt iebūvēta Chademo vai CCS (Combo 2) ligzda. Ātrās uzlādes stacijas Latvijā ir aprīkotas ar abu tipu spraudņiem, tāpēc bez bažām varat uzlādēt savu elektromobili.